2021. december 31., péntek

312 fülbemászó

Hagyománnyá vált már a számomra az év utolsó napján összesíteni a zenéket, amikkel a fülemben reggelente ébredek. Ezt mostanában dallamtapadásnak hívják. Mert hogy változatlanul mindig szól valami a fejemben ébredéskor, és ezt minden reggel le is jegyzem. Ez a negyedik év, hogy blogot is írok róla, leginkább a saját szórakoztatásomra. Itt találjátok 2020, 2019, és 2018 listáit. Az egyszerűség kedvéért:

2018: 306 reggelen ébredtem zenével, összesen 150 különböző dal bukkant fel

2019: 316 reggel, 137 különböző szám

2020: 346 reggel, 149 szám

Az idei statisztika pedig: 312 reggel, 124 szám. Utóbbiak közül 54 volt, amiket csak egyszer hallottam, a többi mind ismétlődött az év folyamán: idén különösen sok zene ragadt be annyira, hogy négy-öt-hat, vagy akár tíznél több reggelen azzal ébredtem. Szokás szerint, íme a toplista a számokkal:

Első helyen, 16 reggellel, ami új egyéni rekord:
(Szerettem ezt a sorozatot, és a zenéket is nagyon jól megcsinálták benne, ezt a jelenetet meg különösen. De azért azt nem vártam, hogy ennyire beragad...)

Második, harmadik, és negyedik helyen az In the Heights zenéi szerepelnek. Ezek idén elsöprő sikert arattak az agyamban: összesen 66 reggel kezdődött velük. A legnépszerűbb az alábbi nyitó szám volt, összesen 10 alkalommal:

A többi szám is hasonlóan gyakran bukkant fel, gyakorlatilag az egész soundtrack: Paciencia y fe (8), Respira (7), When you're home (7), It won't be long now (7), Cold champagne (4), Benny's dispatch (3), 96,000 (3), Home all summer (3), Blackout (3), Carnaval del barrio (3), Finale (3), No me diga (2), The club (2), Piragua (1).

Megosztott harmadik helyen ezen kívül szerepelt még, szintén 8 alkalommal, az alábbi klasszikus (amiért a The Boys soundtrackjét és a 2020-as évet teszem felelőssé).

A harmadik harmadik helyezett, még mindig 8 reggellel, a Julie and the Phantoms című cukiság alábbi száma volt. A sorozat bájos és felejthető, de a zenéi ragadósak, összesen 19 reggelen ébredtem velük. Az alábbi mellett szerepelt még az Other side of Hollywood (7) és a Wake up (4).

A negyedik helyért is nagy volt a tolongás. Az In the Heights és Julie mellett ide is becsúszott egy egyéni versenyző, ráadásul egy olyan filmből, amit nem is láttam. 7 reggelen ébredtem az alábbi feminista áriával.

Az ötös toplista ötödik helyén három egyéni osztozik, 6-6 reggellel



A toplista mellett meg kell említenem, hogy a nemrég megérkezett Encanto film soundtrackja is nagyot futott november óta. Bár a többiek előnyét nem tudta egy hónap alatt behozni, eddig 17 reggelem kezdődött vele, közöttük a mai is. Nincs benne rossz szám, ez a leosztásból is látszik: All of you (4), Surface pressure (3), Dos oroguitas (3), Family Madrigal (2), What else can I do (2), We don't talk about Bruno (2), Waiting on a miracle (1). 

Az Encanto, and In the Heights, a Moana és a Hamilton között az a helyzet állt elő, hogy az idei dallamtapadások majdnem egyharmadáért (95 reggel) Lin-Manuel Miranda egy személyben volt felelős.

Emellett kissé szégyenkezve vallom be, hogy a legújabb Cinderella film zenéje is beakadt, pedig magát a filmet negyed óra után teljesen nézhetetlennek nyilvánítottam. Ehhez képest eddig 8 reggelemet vitte el, és nem bántam meg.

És akkor jöhet az idei év WTF győztese - az a szám, amit nem hallottam évtizedek óta, semmi értelme nincs a számomra, és egy reggel mégis ez dübögött az agyamban ébredéskor. Íme:

Ennyi. A kísérlet folytatódik. Nem sok értelme van, de számomra nagyon szórakoztató. Ti hogy álltok a dallamtapadással? Mik voltak az idei zenéitek? BÚÉK!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése