2022. december 31., szombat

313 fülbemászó

Immár negyedik éve jegyeztem fel minden egyes reggel, milyen dal(lam) van a fülembe ragadva amikor felébredek. A jelenség továbbra is tartja magát, mint egy jól kalibrált zenés ébresztőóra, úgyhogy idén is megosztom a statisztikákat. Mert csak.

2018: 306 reggelen ébredtem zenével, 150 különböző szám szerepelt (bejegyzés itt)

2019: 316 reggel, 137 szám (bejegyzés itt)

2020: 346 reggel, 149 szám (bejegyzés itt)

2021: 312 reggel, 124 szám (bejegyzés itt)

Az idei évben 313 reggelen ébredtem zenével, és összesen 129 szám szerepel a listán. Ezek közül 66 csak egyszer fordult elő az év folyamán, a többi ismétlődött. Megint elmondhatom, hogy a jelenség, bár némileg tükrözi, mit hallgatok gyakran, egyáltalán nem függ attól, melyik számokat szeretem a legjobban, vagy hallottam-e őket az adott reggelt megelőző napon. Vannak zenék, amiket ronggyá hallgattam az idén, de csak egyetlenegyszer ébredtem velük; másokat sose hallgatok, de valahol felszedtem a dal egy részletét, és az makacsul beragadt.

Íme, az idei toplista:

Első helyen 16 reggellel (tartva a tavalyi rekordot):
(Az Encanto már tavaly év végén is erősen jött felfelé, de egy hónap alatt nem volt ideje a daloknak megmászni a toplistát. Az idei év eleje viszont jórészt non-stop Encanto bonanza volt reggelente.)

Második helyen 14 reggellel (egyáltalán nem meglepő módon)

Harmadik helyen 10 reggellel:
(Tavaly már említettem, hogy a teljesen nézhetetlen Cinderella film zenéje nagyon ragadós. Idén ez be is bizonyosodott, mert emellett a szám mellett még kilencszer ébredtem a soundtrack többi tagjával).


Megosztott negyedik helyen, fejenként 8 reggellel:

Ezt  a számot a nyári táborokban énekeltük rengeteget, és amúgy is szeretem mert olyan vidám:


Ez a szám pedig őszintén az idei évem egyik kedvenc dala; munkába induláskor szoktam hallgatni, mert remek alaphangot ad a napnak:


Ötödik helyen, 7 reggellel:


Ez utóbbi szintén nem önmagában áll, hanem az AJR többi számával együtt visszatérő motívum volt az évemben. Sőt, idén valójában néhány kiemelkedő album és zenekar uralta a reggeleket:

Encanto: összesen 54 reggel (What else can I do 16; Bruno 14; All of you 6; Waiting for a miracle 6; Surface pressure 5; Dos oroguitas 4; Colombia 2; Familia Madrigal 1)

AJR: összesen 49 reggel (Netflix trip 7, Sober up 5, 100 bad days 5, Bang 5, All my favorite songs 5, Way less sad 4, 3 o'clock things 3, Burn the house down 3, Let the games begin 3, World's smallest violin 3, I'm weak 2, Bud like you 1, Bummerland 1, Dear Winter 1, I'm ready 1)

Alvaro Soler: összesen 29 reggel (Sofia 8, El mismo sol 5, Eterno agosto 4, Volar 3, El camino 2, Esperandote 2, Mi corazón 2, La libertad 1, Tengo un sentimiento 1, La vida seguirá 1)

In the heights: összesen 27 reggel (Cold champagne 5, In the heights 4, When you're home 4, It won't be long now 3, Blackout 2, Carnaval del barrio 2, No me diga 2, Paciencia y fe 2, Respira 2, Benny's dispatch 1)

Vagyis gyakorlatilag az idei reggeleim több, mint fele ebből a 4 albumból került ki.

Szokás szerint idén is választottam egy WTF befutót, akire nem számítottam, mégis megjelent egy napon:


A kísérlet folytatódik jövőre is :) Ti milyen zenékkel szoktatok felébredni?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése