2020. január 5., vasárnap

2019 - Az év (jó) sorozatokban

2019 remek év volt sorozatok szempontjából. Már most cikkeznek róla, hogy az elmúlt évtizedben a tévé meghaladta a mozifilmeket minőségben és presztízsben is, és hajlamos vagyok egyetérteni a véleményükkel. Megint csak rengeteg sorozatot néztem az év folyamán (általában evés vagy horgolás közben, meg amikor beteg voltam - azoknak, akik kérdezik, hogy van időm ilyesmire) (és mielőtt siratni kezdenénk az irodalmat, közben olvastam 133 könyvet is), és jó néhány volt közöttük, amiket nagyon megszerettem.
Íme.

Új kedvencek

Doom Patrol - Amikor a DC megkapja a 17-es karikát, és az írók eldobják az agyukat, akkor születik egy remek kis sorozat, szerethető és teljesen elborult karakterekkel.

Umbrella Academy - Az idei év a szerethető, elcseszett szuperhősök éve volt, akiket jó színészek játszanak, jó aláfestő zenére.

Euphoria - Amerikai remake, de nincs sok köze az eredeti izraeli sorozathoz. Cserébe a színészek nagyot alakítanak. Ez az új évtized Skins-e.

The Mandalorian - A Star Wars rájött, hogy ők tulajdonképpen mindig is western sztori voltak, és ezzel a húzásával, plusz Bébi Yodával, sikerült megmenteniük magukat a Rise of Skywalker után maradt kínos szájíztől.

Unbelievable - A "nehéz végignézni, de kötelező" kategória idei győztese, remek női alakításokkal.

Chernobyl - A "nehéz végignézni, de kötelező" kategória második helyezettje, amit az amerikai közönség nagy része látványosan félreértett, de annyi baj legyen.

His Dark Materials - Nem olvastam a könyveket, de sorozatnak nagyon látványos és szórakoztató, és Ruth Wilson elviszi a pálmát, annak ellenére, hogy elég nagy nevekkel rakták körbe, akik mind jól szerepelnek.

Good Omens - Nyilván.


Years and Years - Szörnyen ijesztő, de egyben angolosan zseniális sorozat arról, mit várhatunk az elkövetkező pár évtizedtől. Bár ne úgy lenne.

Gentleman Jack - Az egy dolog, hogy ez a sorozat reprezentációs tabukat döntöget, de ráadásul nagyon szórakoztató is, remek színészekkel. Plusz király a zenéje.

Sex Education - Kamaszok és a szex kínos témái, őszintén és romantikus máz nélkül, Scully ügynök és Asa Butterfield főszereplésével.

The Politician - Amikor Ryan Murphy tűpontosan leképezi az egész amerikai politikai rendszert egy gimnáziumi diákdiri-választásra.



Visszatérő kedvencek

Dragon Prince - Idén két évadot is kaptunk belőle, és még mindig az animáció és a fantasy történetmesélés legjobb formáját hozza. Szerepjátékosok, Avatar-rajongók, Miyazaki-fanok és fantasy olvasók mind találhatnak benne szerethető részeket.


Barry - Párhuzamosan adták a Trónok Harca utolsó évadával, és minden egyes vasárnap jobb volt. Tökéletes történetvezetés, nagyon buta humor, remek színészek.

Pose - Látványos, szórakoztató, szívet melengető, és nagyon fontos téma, egy sor remek színésszel, akiket még több más sztoriban is akarok majd látni.

The Good Fight - Ügyvédasszonyokkal elszaladt egy kicsit a vonat, és nekimentek humorral, foggal és körömmel a Trump rendszernek. Fájdalmas, de egyben nagyon mókás is.

True Detective - A harmadik évadra megint megtalálta magát a sorozat, és nagyon szépet alkotott.

The Magicians - Továbbra is az egyik legszórakoztatóbb tévésorozat, amiben varázslók szerepelnek. Főleg a musical epizódok. És az évadzáró nagyon ütősre sikerült.

Amerikai Istenek - Sokan nyávognak rajta, de szerintem ez a sorozat pontosan azt hozza, amit hoznia kell, és teszi ezt ráadásul nagyon látványosan. Aki nem érti a mitológiát, az olvasson utána.

The Good Place - Az elején nagyon bugyutának találtam ezt a sorozatot, de aztán elkezdtem megszeretni. A legutóbbi évada pedig határozottan szépre sikerült.

Harlots - Továbbra is látványos, izgalmas, és szerethető, sok klassz ruhával és sok remek női szereplővel.


Búcsúzó kedvencek

Silicon Valley - Fájdalmas, de tökéletesen levarrt búcsút vettünk az utóbbi évek legjobb kockasorozatától. Hiányozni fognak.

Veep - Akármit találtak is ki a sorozat írói, nem tudtak olyan szürreálisak lenni, mint a valóság. De legalább élvezték a munkát.

Marvel's Runaways - Nagyon sajnálom, hogy elkaszálták, mert nagyon cuki, szerethető Marvel sorozat volt, az egyik kedvenc képregényemből.


Amiről nem beszélünk

Game of Thrones - Na, így kell egy jól induló sztorit tökéletesen, ordenáré módon és ostoba hollywoodi mentalitással örök időkre tönkrevágni.

Stranger Things - Mielőtt valaki megkérdezné, miért nem emlegettem. Amúgy szeretem, nagyon bájos sorozat, de részemről nagyobb a füstje, mint a lángja.

A Discovery of Witches - Idén nem nagyon néztem rossz sorozatokat - ami rossz volt, azt egyszerűen félbehagytam, mert minek nézzem, ha van helyette jó is. Ezt a gyöngyszemet a harmadik epizódnál kaszáltam el, amikor a középkori ikonográfia nemzetközi szakértője tanácstalanul állt egy kép felett, hogy "nem értem, mit jelent egy csecsemő egy lefelé fordított edényben..."

2020-ban is mindenkinek jó tévézést kívánok! :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése