2023. december 31., vasárnap

290 fülbemászó

Idén kereken ötödik éve jegyeztem fel minden egyes reggel, milyen dal(lam) van a fülembe ragadva amikor felébredek. Egyre érdekesebb visszanézni a statisztikákat.

2018: 306 reggelen ébredtem zenével, 150 különböző szám szerepelt (bejegyzés itt)

2019: 316 reggel, 137 szám (bejegyzés itt)

2020: 346 reggel, 149 szám (bejegyzés itt)

2021: 312 reggel, 124 szám (bejegyzés itt)

2022: 313 reggel, 129 szám (bejegyzés itt)

Idén azt is vizsgálhattam, milyen hatással van a gyereknevelés a dallamtapadásra :) Szerencsére sokkal kevesebb idegesítő gyerekdal ragadt be, mint amire számítottam. Cserébe kevesebb reggelen ébredtem olyan agyi állapotban, hogy 1) odafigyeljek a dallamtapadásra, 2) eszembe jusson felírni mielőtt elfejeltem. Így aztán az idei számok nem teljesen tükrözik a valóságot, de annyi baj legyen. Azt tudom mondani, hogy legalább 290 reggelen ébredtem dallamtapadással, és 140 különböző dal szerepel a listán.

Ami érdekes, az az, hogy idén sokkal kevesebb időm volt zenét hallgatni, ennek megfelelően rengeteg random zene akadt be a szokásosak helyett. Voltak olyan számok, amiket évek óta nem hallottam, vagy olyanok, amiket soha nem is szerettem; akadt, amit a plázából "vittem haza" magammal. Továbbra sincs semmi összefüggés aközött, hogy mit hallgatok gyakran, és hogy mi ragad be. Sőt, az sem egyezik, hogy napközben mit dúdolok a legtöbbször, és mivel ébredek reggel. 

Íme, az idei egyéni toplista:

Első helyen 20 (!!!) reggellel:

Ez volt az a dal, amit a gyerek a végtelenségig bírt hallgatni, és mivel alapból nagyon fülbemászó (ld. tavalyi év), nem csoda hogy a többi a listán meg sem közelítette. Eddig ez a legmagasabb egyéni reggel-szám az öt év alatt! (Az előző rekord 16 volt.)

Második helyen 13 reggellel:

A Spirited amennyire bugyuta film, annyira lendületes soundtrackkel rendelkezik, amit szívesen hallgattam és mindig jókat kuncogtam rajta. Messze nem ez a kedvenc számom egyébként, de valamiért ez volt reggelente a befutó.

Harmadik helyen 7 reggellel:

Itt tulajdonképpen holtverseny alakult ki - 7 reggelen szerepelt a Disney kategóriából a Surface pressure (Encanto) és a Let it go (Frozen) a gyerek jóvoltából, valamint a Monster High No apologies című száma, amire nincs ilyen kifogásom. :) A kedvenc harmadik helyezettem viszont az alábbi szám a Matilda musicalből. Már csak a szöveg miatt is.


Negyedik helyen 6 reggellel:

Itt található holtversenyben a Spirited másik nagy slágere, a Do a little good, valamint egy újabb idei kedvenc musical, a Six nyitó dala. Utóbbit ébren is sokat dúdoltam.

Ötödik helyen 5 reggellel:

Ismét többszörös holtverseny. Becsúszott megint a Spirited (The view from here), bekúszott Ed Sheeran (Shape of you), valamint két szám is a Monster High filmből (az alábbi, és a Here I am). Be kell vallanom, nagyon cuki film, minden bugyutasága ellenére. Kövezzetek meg.

Idén csináltam egy grafikont is. Érdekessége, hogy a dallamok többsége 7 albumból származik, 40%-a pedig teljesen random. Ahogy látjátok, a két legnagyobb szelet a Disney (érthető módon) és az & Juliet nevű musical soundtrackje; utóbbi a 90-es, 2000-es évek popslágereiből áll, szóval nem csoda ha beragadt. A toplistára azért nem került fel, mert nagyon-nagyon sok számot tartalmaz, amik egyenként egy-két alkalommal bukkantak csak fel. Meg kell jegyezni azt is, hogy az In the Heights mellett a Disney számok nagy részéért is Lin-Manuel Miranda a felelős.



Az idei WTF dal pedig (amiről nem tudom, miért, honnan, hogyan, de mulatságos volt erre ébredni):

Ti hogy álltatok idén a dallamtapadással és a zenével? :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése