2007. december 16., vasárnap

Mese, zene, mesemondó

Gőzerővel kéne tanulnom az év végi vizsgákra - ehelyett sikerült egész estére kiütnöm magam.
Akik olvasták már a Fátyol nélkül cimű irományomat, azok tudják, miről beszélek, akik nem... hm, azoknak össze kéne foglalnom...
A lényeg, hogy van egy ír legenda, ami egy tündérhercegnőről szól... abban az időben, amikor az emberek meghóditották Irországot, és a sidhe népe visszavonulni kényszerült a dombok alatti birodalomba. Fátylakat kezdtek viselni, ami eltakarta őket és a világukat a halandók szemei elől. Eithne egy nap elvesztette a saját fátylát, és örökre ezen az oldalon ragadt; élete hátralévő részét egy zárdában élte le, apácák között.
Eddig a történet; nemrég irtam belőle egy novellát. Mivel nem voltam biztos az alapokban, irtam Richardnak (talán még emlékeztek rá, ő az égbőlpottyant ír mesemondó), és ő volt olyan kedves elküldeni nekem az eredeti történetet...
Megjegyzés: én eddig csak a mese tizsoros összefoglalóját ismertem... amiből néhány lényeges dolog kimaradt...
És most itt ülök a koleszszobában, a Within Temptation Somewhere cimű számát hallgatom (khm... sokadszor), és bőgök egy hatszáz éves kelta legenda felett...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése