2008. július 5., szombat

Tovabbi tricksterek

(Bocsat az ekezetekert, az irodaban vagyok)

A szabadteri asztaloknak uldogelo emberek es a hetvegi bameszkodok szamara a Kozpont ma keszult egz kis extra mulattatassal is: beszerveztek Andyt egy kis szabadteri mesemondasra. Andy meg beszervezett engem, ugyhogy amikor befutottam a reggeli teaval-kaveval (igen, a mesmeondok is kavefozessel kezdik a szamarletrat, hehe), azzal fogadott, hogy "keszulj, kiscsaj, ma dolgozol". Megfelezte velem a fellepeset.
Amint allitotta, teljesen onos erdekbol, mert kulonban sem fizetnek erte, akkor meg minek eroltesse meg magat. Mondat ezt amikor mar tobb oraja kinn lebecolt a placcon es szorakoztatta az embereket (vagy megbotrankoztatta oket, hogy vesszuk...).
Nagyban nyektettem az agyam, mit meseljek, mert az alapkeszletet mar ellottem a mult heten es tul buszke vagyok hozza, hogy ismeteljem magam - Heidi viszont magyar mesevel konferalt fel, meg tudtam is, hogy arra fognak szamitani. Igy aztan magamba szalltam, vettem egy mely levegot, es magamra parancsoltam. Kickass magyar mese, egy-ketto-harom, most.
Ludas Matyi.
Vegigfutottam rajta ketszer-haromszor, hogy meglegyen minden kifejezes, de igazabol elegge egyszeruen lefordithato, es ahogy agyaltam rajta, tulkepp rajottem, hogy szeretem is a tortenetet (trickster trickster, hehe). Atvillant az agyamon, hogy embertarsunk agyba-fobe verese esetleg melyen erintheti az erzekeny amerikai lelkuket - de aztan ugy dontottem, rendes mesmeondo ilyesmivel nem foglalkozik (foleg amikor Andy mar egy hete garazdalkodik a varosban es meg mindig telthaza van, pedig o aztan nem tisztel se istent se embert). Szoval szepen felmasztam a szinpadra Heidi konferszovege utan, es... meseltem. Es az emberek imadtak Matyit. Egesz csinos kis tomeg gyult ossze a teren a nagy meleg ellenre (meg egy magyar ficko is volt, bar eros akcentussal beszelt - nagyon megorultunk egymasnak:). Volt nagy bologatas meg vigyorgas, meg cinkos kuncogas (ezek egy kozonseg altalanos reakcioi a trickster-mesekre); Andy neha hangosan kacaraszott egy sort, meg beleszologatott, amitol aztan nekem is oldodott a kezdeti idegessegem, es a vegere egesz jatekos, jopofa eloadas kerekedett a dologbol.
(Minden elso meselesnel ilyen kozonseget akarok!!!)
Nah, ez a mai happening. Megyek vissza dolgozni, Andy ma mesel utoljara.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése