2012. február 9., csütörtök

Ördögökből angyalok

Az gyakorló iskolában tanító tanárok között az a monda járja, hogy a harmadik osztály (egyben évfolyam) a legrosszabb dolog az atombomba feltalálása óta. Totálisan kezelhetetlenek, magyarázta nekem a rajztanár, hangosak, rendetlenek, tiszteletlenek, mindenféle egyéb -lenek, és nagyjából három percig tudnak koncentrálni bármire.

Azt hiszem, én vagyok az első személy, aki a harmadikosokról csak jót tud mondani. Valószínűleg nem véletlenül.

A terv az volt, hogy sárkányos meséket mesélek nekik, elsősorban Kínából, és aztán papírsárkányt fognak gyártani maguknak. Amikor betódult az osztály, a tanáron már láttam, hogy nagyon izgul, hogy fogok megbirkózni velük. Nagyjából húszan voltak; amint elhelyezkedtek az asztalok körül, tanárnő hosszas és szigorú monológba kezdett arról, milyen is a helyes viselkedés, hogyan kell valakit tisztelettel és udvariasan végighallgatni, és hogy mindenki üljön szépen egyenesen, és lehetőleg meg se nyikkanjon, mert másokra nem figyelni nagyon tiszteletlen dolog, bla bla bla bla Ginger. Amikor végül átadta nekem a szót, már láttam az arcokon, hogy nyert ügyem van.

Három mese volt terítéken: A papírsárkány és a festő, a Virágsárkány, és a Kétperces sárkány. A mesék közötti szüneteket olyan érdekességekkel hidaltam át, mint pl. a Sárkánykapu legendája, meg a kínai horoszkóp, ami mindenkit rettentően érdekelt. A mesék közben csendesek voltak és minden erejükkel koncentráltak a történésekre; néha-néha megjegyzéseket is fűztek a dologhoz, amiket a tanár jórészt lepisszegett, még akkor is, ha kacsolódtak a sztorihoz. Nagyon figyelmesek voltak, és mindenek felett nagyon lelkesek is; negyvenöt (!!!) percig ültek teljes fegyelemmel az asztalok körül, és hallgatták a meséket. Abszolút meg voltam velük elégedve, és ezt meg is mondtam nekik. Persze amint vége lett a sárkánymeséknek, és ideje volt alkotni, felrobbant az egész tanterem, és a tanár a saját szavát sem hallotta, nem hogy instrukciókat adjon - de az a kiabálásból is tiszta volt, hogy a mesékről beszélgetnek.

Lehet, hogy diáknak nem a legjobbak, de közönségnek tökéletesek voltak.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése