2016. február 16., kedd

Kávé és Kalifornia

Hazaindulás előtt akadt még egy extra napom a napsütéses nyugati parton. Bőséges családi reggeli után megérkezett Cassie, mesemondó barátnőm a három évvel ezelőtti NSN konferenciáról. Cassie tavaly ősszel mesemondó kávézót nyitott az Öböl partján, és már a novemberi eposznapon is nagyon szerettem volna meglátogatni, de nem jutott rá időm. Ezúttal nem állt szándékomban kihagyni.
A délelőtt nagy részét bevásárlással töltöttük. Cassie valóságos forgószél - nem csoda, hogy rekord gyorsasággal épített fel egy saját vállalkozást... Én részemről végtelenül élveztem a fel-alá kocsikázást az öböl mindkét partján. Beruccantunk San Francisco szívébe, hogy az ünnepre (Presidents Day volt hétfőn) való tekintettel kávét kölcsönözzünk Cassie beszállítójától. Az utcák olyanok, mint a filmekben, tiszta hullámvasút. Vártam, mikor fognak a parkoló autók egymásra gurulni... SanFran nagyon színes, liberális hely, és meglepő módon tele van kutyákkal. Mindenki kinn ült a kávézók tornácain a napsütésben; mindenhol színes tetoválások, jóganadrágok és kristály nyakláncok virítottak. A kávézóban megtudtam, hogy a városra gyakran leszálló tengeri ködnek nem csak saját neve van (Karl), hanem saját Twittere is... (plusz egy róla elnevezett tea-kávé kombó, azért jött szóba). A kávézó egyébiránt kicsi volt, marha drága, és látványosan lassú. Ez az ára annak, ha minden kézzel készül...
A bevásárlás korántsem volt olyan unalmas, mint gondolná az ember. Láttam midnenféle érdekes boltokat (Cassie a kávézó hozzávalóit speckó helyekről szerzi be, és mivel SanFran hippikörnyék, volt is ezo-öko-bio-organikus ábécé tucatjával), megcsodáltam a szépséges kilátást az öbölre mindenféle szemszögekből, és még arra is jutott időnk, hogy kisétáljunk a tengerpartra egy kicsit.
A Kaleidoszkóp Kávézó maga egy Point Richmond nevezetű, nemrég felkapott városrészben található, közel a tengerparthoz. Cassie csodálatos munkát végzett vele - a hely tágas, elegáns, van benne könyvespolc, kanapé, babzsákok, de rendes asztalok is, plusz egy színpad a mesemondáshoz. A plafonról mesemotívumokkal díszített lampionok lógnak, és a sokféle kávé mellett lehet sütit és fagyit is vásárolni (mindenféle egzotikus ízekben, mint például a mangó és az epres rózsa).
Mivel ezen a ponton már alaposan megéheztünk, vásároltam mézes-hagymás-mandulás pulykaszendvicset (ami sokkal jobb ízű mint amilyennek hangzik) salátával, és látványosan helyinek éreztem magam...
Délután négy körül elkezdtek szállinózni Cassie barátai és ismerősei is - a hölgynek ugyanis születésnapja volt, és ennek örömére társasjáték-estet tartottunk a kávézóban. Nagyjából tíz-tizenöt ember gyűlt össze; boroztunk és társasoztunk este tízig, amikor is bezárt a bazár. Az éjszakát Cassienél töltöttem; kedd reggelre már csak a San Francisco metró megcsodálása és a hazarepülés maradt.

Azoknak, akik az Öböl környékén járnak, szeretettel ajánlom a Kaleidoszkóp kávézót. Megéri benézni egy mesére!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése