2007. szeptember 14., péntek

Le a kalappal

"Figyeljetek, mert csak egyszer mondom el. Lehúzol valamit az Internetről, bemásolod a dolgozatodba, nem irsz hivatkozást - nagy hiba. Mert én minden dolgozatból ki fogok venni részeket, és beirom a Google-be; ha te megtaláltad, én is megtalálom, kinyomtatom, és a dolgozatoddal együtt benyújtom az egyetemi biztottságnak. Másnap már itt se vagy. Nem egy diákot rúgattam már ki plagizálás miat..."
Ez a szentbeszéd nyitotta a mai szerepjáték órát. És ez halálosan komoly. Legalább öt helyről hallottuk már; egy mondat hivatkozás nélkül, és az ember búcsút inthet az egyetemnek. Lopásért nincs bocsánat, akkor sem, ha mondatot lop az ember... azt hiszem jó néhány hely megüresedne az egyetemeken ha ezt nálunk is bevezetnék... mint a mellékelt ábra mutatja, itt is megüresedik. És a fenébe is, ezek a tanárok jók. Nagyon jók.

Megdöbbentő tapasztalatban volt részem tegnap: bementem a "szex és mi?" órára, és ott ült az összes főemlős és csirlider, és mind Iliászt olvasott. Meg Odüsszeiát. Meg a tankönyvet. És akármit kérdezett a tanár, tudták rá a választ. Mert ez egy ilyen hely. Félév végére az egész focicsapat olyan profi lesz ókori kultúrtörténetből, hogy még.
Kognitiv disszonanciába estem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése