2009. október 28., szerda

Végtelen utak és fekete lyukak

Utolsó nap DC-ben. Hát ez meg hogy lehet?...
A képregényesektől megint csak a Smithsonian felé vettem az irányt; mivel már semmi ötletem nem volt, merre menjek, és nem szottyant kedvem sokat gyalogolni, visszatértem az indián múzeumba, céltalan lézengés céljából. A biztonsági őr, aki átvizsgálta a táskámat, vigyorogva kérdezte, hogy Borders-rajongó vagyok-e (az egyik nagy könyvesbolt-lánc). Sejtelmem sincs, miből szűrte le. (*ártatlan fütyörészés*)
Némi bóklászás után beültem a gördeszkás kiállításba, hogy zavartalanul végignézzem végre a videójukat (legutóbb túl vagy volt a forgalom a teremben) és nagyon tricksteres hangulatom támadt (kísért ez engem mostanában...).
Dél elmúltával lekocogtam a nagy színházterembe, ahol ingyen filmvetítés volt várható. A film (A Thousand Roads) különféle modern indián sorsokról szólt, az agyonhajszolt mohawk brókerasszonytól az elveszett eszkimó kislányig, a navahó rappertől az inka orvosig. Voltak szép tájképek, mindenféle egzotikus nyelvek, mély értelmű mondanivalók, és sok-sok dobzene. Egészen belefeledkeztem a történetbe; háromnegyed órával később félálomban sétáltam ki a nagy kupolás terembe, és még hosszú percekig üldögéltem egy padon a kicsi sziváványos foltok alatt (üveg helyett prizma van az ablakokon), mire rászántam magam az indulásra.
Valamiért az egész naptól nagyon vidám hangulatom lett.

Itt jutott eszembe, hogy tegnap elfelejtettem megemlíteni a fekete lyukakat. Mivel a Repülési és Űrhajózási Múzeum saját McDonald's-ában ebédeltem, és emiatt már úgyis áttúrták egyszer a táskámat, úgy döntöttem, kószálok még ott is egy kicsit (a múzeumban, nem a mekiben). A repülő kütyüket megint hamar eluntam, úgyhogy inkább vettem magamnak egy zacskó űrhajó formájú gumicukrot, és beültem a planetáriumba filmvetítésre. A hatalmas, teljes félgömb alakú kupolában a fekete lyukak keletkezését csodálhattuk meg, melyet Liam Neeson kommentált nekünk, miközben csillivilli robbanásoknak és Csillagkapu-szerű féreglyukaknak lehettünk közelről szemtanúi. Nagyon szórakoztató volt. Láttuk, milyen belülről egy fekete lyuk. Ne kérdezzétek meg, honnan tudják.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése