2009. október 28., szerda

Ha szerda, akkor...

... új képregények :)

Vidám napnak indult ez a mai, és az is maradt. Reggel még esőben indultam útnak, de mire a vasútállomáson feljöttem a metróból, már hétágra sütött a nap, és mindenki jobb kedvre derült - még az árusok is, akiktől a reggeli sütit vettem ("kockakő" a neve, és bármelyik lelkes tüntető kezében hatásos fegyver lenne - tulajdonképpen nem más, mint egy kiadós muffinnyi lekvár, cukor, csokoládé és fahéj, csokis tésztában :).
A Fantomban már nagyban zajlott az élet - épp az újonnan érkezett képregényeket pakolták ki nagy kartondobozokból, és közben hangosan vitatkoztak arról, az Ultimate Fantastic Four jobb-e, vagy az Astonishing X-men. Magamban kuncogva halásztam ki a félkész kupacból a legújabb Jack of Fables-t és az új New Mutants 2009 első részét, majd álldogálltam egy kicsit a többi polc előtt csak azért, hogy tovább vigyoroghassak a párbeszéden. Most, hogy két eladó volt munkában, határozottan feldobódott a képregénybolt-hangulat. Rajzolók, írók és kiadók neveivel dobálóztak a fiúk, miközben szélsebesen szortírozták az új köteteket; mindenki tobzódott a kockaságban. Végül aztán a kasszához járultam fizetni, és mivel tricksteres jó kedvem volt, feltettem nekik a kérdést, amivel minden rendes képregényrajongó társaságot pillanatok alatt egymás torkának lehet ugrasztani - megkérdeztem, hol kell elkezdeni az X-men sorozatot. Egy percre megfagyott a levegő, és megállt az üzletben a munka; azután a két srác egyszerre ugrott két irányba, és különféle köteteket kezdtek leszedni a polcról, egymást licitálva túl, és mélységes vitába bonyolódva azon, vajon egy kezdő hol kezdje meg a spagettit (avagy, hogy melyik volt előbb: a tyúk, a tojás, vagy a Főnix...:). Szerencsére kezdőbbnek néztek, mint amilyen valójában vagyok (és elsiklottak a tény felett, hogy a New Mutants sokadik évadjának sokadik számát tartom a kezemben), így nem volt gond követni őket, bár a többi vásárló néhol pislogott nagyokat. Kuncogni akkor kezdtem, amikor megpróbálták nekem megmagyarázni, ki az a Joss Whedon. Nekem mondod, pestinek, hogy füle van a tepsinek...
(Aki nem pesti: J.W. bácsi felelős olyan remek dolgokért, mint a Firefly és a Serenity, valamint Buffy, és az X-men kevésbé ősi részei. Többek között.)
Végül aztán venni nem vettem tőlük semmit (a heti adagon kívül), ami láthatólag egyiküket sem zavarta, és amikor kisétáltam a boltból, még mindig hallottam őket vitatkozni a hátam mögött. Haha.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése