2009. október 20., kedd

Smithsonian, első kör - Történelem

Nocsak, alig három nappal vagyok lemaradva. Meg se fog kottyanni.
Hol is tartottunk?
Ja igen, vasárnap reggel.

Mivel vasárnapra nem volt tervezve fellépés, nyakamba vettem a várost, pontosabban a metrót, és nekiálltam, hogy kipipáljam a turisták számára kötelező látnivalók listáján azon pontokat, amelyek érdekeltek is. És mivel az idő még mindig nem volt túl barátságos, fedett pályás programot szerveztem: elmentem megnézni az Amerikai Történelem Múzeumát.
Az első jó pont: errefelé minden múzeum ingyenes. És a ruhatár se kötelező.
Továbbá: félretéve minden az amerika történelem hosszára vonatkozó szellemes és roppant elcsépelt megjegyzést, azt kell mondanom, érdekes egy élmény volt. A múzeum valójában sok pici kiállításból áll össze, amik királyoktól káposztákig terjednek, képletesen értve persze, mert előbbiből túl kevés, utóbbiból túl sok van ideát. A közelekedési részleg tetszett a legjobban, volt sok régi autó, egy gőzmozdony, egy fél villamos, meg egy nagyon mókás videó, amit többször is végignéztem - amerikai filmekből vágták össze az autókra vonatkozó jeleneteket pörgős egymásutánban (kuncogásra készteti az embert, hány jelenetben hangzott el a hangosfilm feltalálása óta, hogy "kövesse azt a kocsit!") Az interktív dolgokat mind kipróbáltam, megpörgettem, megtapogattam és megnyomkodtam - jó sok volt belőlük. Dorothy piros cipői is mély benyomást keltettek.
Az Amerika háborúi (A Szabadság ára) névre keresztelt kiállítást vegyes érzelmekkel néztem végig; nem mintha érzékenyen érintene a téma, maga a rendezés volt nyomasztó. És sötét. Ötször tévedtem el benne, és valahogy minden út a polgárháborúhoz tűnt vezetni. Javukra legyen írva, elfogulatlan volt (a címadást leszámítva, persze), viszont meg sem fogott annyira.
Hosszas és színes bóklászás után ott kötöttem ki, ahol minden lelkiismeretes múzeumlátogató: a múzeumboltban. Szilárd meggyőződésem, hogy a legtöbb világhíres gyűjtemény boltjai önmagukban is megérnek egy misét - az emberi találékonyságnak és szarka-szellemnek állítanak dicső emléket. Borzalmas árakon. De nézni, azt ingyen is lehet.
Amerikai történelem, csekk. Itt volt az ideje, hogy adjunk az amerikai kutlúrának is.
Annak viszont külön postot nyitok.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése