2007. szeptember 4., kedd

Első nap az iskolában

Az első tanitási nap örömére amerikai iskoláslánynak öltöztem (kockás szoknya, sportcipő, válltáska, kézben szorongatott mappák, már csak egy pohár kávé hiányzott a Rory Gilmore imidzshez) és a gyönyörű reggeli napsütésben elindultam a történelmi jelentőségű első előadásra.
Bevezetés a Kulturális Antropológiába.
Természetesen ez sem hasonlitott semmiféle egyetemi élményre amim valaha is volt.
Kezdődik a dolog az előadóval: párnás fotelek egy hatalmas szinháztérben, reflektorok, függönyök és óra a fejünk felett hogy emlékeztesse a tanárt ideje véges voltára. Minden szék karfájában internet-csatlakozó (amit egy primitiv bennszülött lelkesedésével tapasztaltam). Zsúfolásig telt sorok.
És akkor bekocog Indiana Jones (adjatok egy szemceruzát). Legalábbis abból a távolságból, ahol én ültem, meglepő volt a hasonlóság... és kezdetét vette az óra. Amerikai módra.
(Mindenekelőtt névsorolvasás - csak onnan ismertem magamra, hogy szokás szerint utolsó vagyok a listán... a CS meghaladja az angol kiejtés határait)
1. A tanár kiosztja a syllabust, amin minden fontos infó rajta van, beleértve azt is, hogy a két vizsga, a 3 teszt, a beadandó dolgozat és az órai munka hány százalékát teszik ki a félév végi jegynek (órai munka 20%, pedig ez előadás, nem is szeminárium - elvárják, hogy aktivan részt vegyünk az órán). Rajta van az összes elérhetősége, a tan.seg. elérhetőségei, meg az is, melyik órára mit kell elolvasni.
2. A tanár kis kártyákat oszt ki, hogy irjuk rá, szerintünk mi az antropológia lényege.
3. Megbeszéljük, mi is az antropológia, és mivel fogunk foglalkozni (első hozzászólásom! Megkérdezte, mi az a régészet...).
4. Tanár kiosztja a cikket amit jövő órára olvasni kell, valamelyik indián törzs szokásairól.
5. Ezen a ponton egyezünk meg a mellettem ülőkkel, hogy szerenti fogjuk az antropológiát.
4. Tanár elenged minket, de előbb még kioszt egy kérdőivet, amit mindenkinek ki kell tölteni (hogy tanulsz jobban, látás vagy hallás után; mik az érdeklődési köreid, mit vársz a kurzustól, honnan jöttél, mi a kedvenc könyved stb.) és elmondja hogy arra válaszolunk amire akarunk, csak szeretné tudni, mit vár a tömeg az órájától, milyen módszereket, és ha ideje lesz megismerkedik majd velünk személyesen is, ha máskor nem, a projectek alatt.

A héten ún. shoppingolás folyik az egyetemen: minden órára be lehet sétálni, meg lehet nézni miről szól, és ki is lehet sétálni, ha nem tetszik. Ideát igy válogatnak kurzusokat.

When in Rome... én is elmentem shoppingolni a Szex és Szexualitás az Ókori Görögországban és Rómában előadásra; az élmény azonban annyira sokkoló volt, hogy a leirása meghaladja a jó izlés és a politikai korrektség határait, szóval ha valaki kiváncsi rá, csöngessen nálam a legújabb, friss és ropogós Amerikai Gyorstalpalóért:
Második lecke: Szex és micsoda?!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése