2011. október 31., hétfő

Hivatalos Halloween

Bár én már hetek óta a Halloween légkörében élek és mozgok, hivatalosan ma érkezett el a nagy nap. Ez azzal járt, hogy reggel nyolckor ki kellett hengerednem az ágyból és átcaplatni a gimibe egy újabb kör horrorisztikus mesemondásra.

Ezúttal összevonták a kedvemért a hatodik és a tizedik osztályt. A nagyok jó hatással voltak a kicsikre; a hatodik önmagában már rázós tud lenni (mindenki túl menő ahhoz hogy mesét hallgasson) de a lenyűgözve figyelő gimisekkel együtt nagyon jól viselték magukat. Amikor megérkeztem a suliba, a folyosókon jelmezes tömeg tolongott; mindenki beöltözve jött iskolába, beleértve a tanárok jó részét is. Az én csoportomba egy véres Alíz, egy tűzoltó és egy Sütiszörny is jutott.

Az első mesém a Halott Hold volt. Egyre jobban élvezem azt a sztorit. Nem kicsi szókincs kell hozzá, ami a mindenféle mocsárban lappangó lényeket illeti, de szerencsére itt legalább nem kellett visszafognom magam, mehettek a zombik is a levesbe. Kíváncsi voltam, vajon a gyerekek is úgy élvezik-e ezt a történetet, mint mi mesemondók; úgy tűnt, igen, legalábbis az arcokból ítélve. Még fejlődnöm kell, hogy elérjem Sara szintjét ezzel a történettel, de hát erre való a gyakorlás.

Mivel mindenki felnőttnek és bátornak érezte magát, másodjára megint csak a saját ízlésem szerint választottam, és elmeséltem Sigmund és Sinfjötli történetét. A viking vérfarkasok megint taroltak, és most már sokkal gördülékenyebben ment a történet is. Persze még így is rengeteg részletet ki kellett hagynom belőle, de már összeállt egy kompakt egész sztorivá, és nagyon lekötötte a közönséget.

Az óra végén már maradt néhány percünk; mivel a gyerekek épp a saját horror történeteiken dolgoztak, néhányan önként jelentkeztek, hogy elmesélhessék. Meg kellett állapítanom, hogy a városi legenda megérdemli a nevét: olyan volt az előadás, mintha a Supernatural első évadát néztem volna. Volt benne a kollégiumi gyilkosságtól a kísértet-stopposig minden, beleértve az emberevő muffinokat is. Szemmel láthatóan a gyerekek nagyon élvezték a mesélést és a mesehallgatást is.

Meg lett alapozva a Halloween hangulat.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése